RODO - bezpieczeństwo danych osobowych a drukarki

Dostosowanie systemów informatycznych mających styczność ze zbiorami danych osobowych związane z reformą obowiązującą w krajach Unii Europejskiej od 25 maja 2018 stawia przed firmami wiele wyzwań.

W toku konsultacji prowadzonych z kancelariami specjalizującymi się w ochronie danych osobowych zidentyfikowaliśmy również obszar ryzyk związanych z obsługą wydruków w firmach.

Największym ryzykiem związanym z obsługą wydruków jest ich niekontrolowany przepływ między użytkownikiem, a urządzeniem.

jak sobie z tym poradzić?

Przeprowadziliśmy wiele wdrożeń systemów autoryzacji i kontroli wydruków oraz monitorowania przepływu wydruków. Kluczowym elementem wszystkich wdrożeń jest system autoryzacji przed wydrukiem, kopiowaniem.

Użytkownicy przed wykonaniem jakiejkolwiek operacji na urządzeniu drukująco-kopiująco-skanującym muszą autoryzować się przy użyciu karty zbliżeniowej lub kodu PIN.

Dzięki temu możemy wyeliminować ryzyko odebrania z drukarki wydruku przez osobę nieuprawnioną oraz ograniczyć ryzyko kopiowania dokumentów niejawnych.

kluczowe funkcje i korzyści

  • pełne statystyki - KTO i CO drukuje
  • monitorowanie drukarek i kserokopiarek
  • możliwość budżetowania i kontroli kosztów
  • zwiększenie bezpieczeństwa dokumentów
  • uproszczone zarządzanie
  • rozwiązanie wieloplatformowe (Windowsk, Linux, MacOS)
  • uproszczenie zarządzania infrastrukturą drukowania
  • ułatwienie dla helpdesk, brak konieczności instalowania pojedynczych drukarek na stacjach roboczych

FAQ - czyli popularne pytania

  • czy można zabezpieczyć urządzenia różnych producentów?

    Oferowane przez nas oprogramowanie pozwala na skonfigurowanie na urządzeniach wielu producentów

  • Co jeżeli wynajmuję kserokopiarki?

    Oferujemy instalację oprogramowania do kontroli wydruków również na urządzeniach dzierżawionych

  • Co jeżeli nie będę miał ochrony?

    Ryzyko jest bardzo duże, wystarczy uzmysłowić sobie fakt, że odebranie wydruku zawierającego dane osobowe przez osobę nieuprawnioną jest w świetle nowych regulacji traktowane jako wyciek danych osobowych, który powinien być zgłoszony do odpowiedniego urzędu